loading...
آراسنج-Arasanj city
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 157 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

نفوذ کاربردهای تلفن همراه در شئون زندگی پدیده‌ای جهانی است و در جامعه ما با وجود فروکش کردن تب اولیه استفاده از آن، مقبولیتش به حدی رسیده که مضرات جدی و اساسی این فناوری مدرن را مخفی و نادیده نگه می‌دارد، مضراتی که در حوزه‌های متنوع اجتماعی، فرهنگی، رفتاری، روان‌شناسی، پزشکی، قانونی، جزایی و ... به آسیب‌زایی می‌پردازد و با کمی دقت و موشکافی می‌توان به دامنه تاثیر نامطلوب آن پی برد. در حقیقت از یک دیدگاه آسیب‌شناسانه می‌توان تلفن همراه را یک منبع بزرگ برای تولید نارسایی‌ها و معضلاتی دانست که آشکارا یا پنهان در مناسبات زندگی کاربران نفوذ کرده است.از جمله ی اسیبها یکی از آن مواردی است که این روزها تبلیغش را همه ما دیده و شنیده ایم، طرح 5+55 همراه اول است که البته قبل از آن شرکت ایرانسل شبیه آن را اجرا کرده طرح 5+55و یا در حال اجرا است و همچنین افزایش تخفیفات شبانه مکالمات به مناسبت ماه رمضان که منجر به انحراف جوانان و ناهنجاری‌هایاجتماعی می شود.

 

تبلیغات این روز های تلفن همراه قابل تامل است

صبحت کردن خود به تنهایی ارزشمند نیست چه برسد که در زمان استراحت و از ساعت 12 شب تا 7 صبح به صورت رایگان باشد و جوانان به راحتی به آن گرایش پیدا کنند در حقیقت این تشویقات و خدمات هنجارشکنی بوده و منجر به ناسازگاری در خانواده می شود.

مسئولان باید اوقات فراغت را غنی سازند نه اینکه آن را پر کنند و اگر غرب و هر کشوری بداند که برای پر شدن اوقات فراغت چنین اقدامی صورت گرفته ما را مضحکه قرار می دهند چرا که چه کشوری اوقات فراغت را در ساعات استراحت غنی و پر می سازد!

صبحت کردن خود به تنهایی ارزشمند نیست چه برسد که در زمان استراحت و از ساعت 12 شب تا 7 صبح به صورت رایگان باشد و جوانان به راحتی به آن گرایش پیدا کنند در حقیقت این تشویقات و خدمات هنجارشکنی بوده و منجر به ناسازگاری در خانواده می شود

برخی از افراد برای به دست آوردن سود و پول با اجتماع، فرهنگ و خانواده بازی می کنند که حتما باید مسئولان با افرادی که چنین تبلیغاتی کرده و دچار به هم ریختگی روحی و روانی افراد و مجادله در خانواده می شوند برخورد کنند.

برخورد جدی با تبلیغات مکالمه رایگان از 12 شب تا 7 صبح

باید مسئولان و افرادی که این تبلیغات را انجام می‌دهند خود را جای خانواده قرار داده و  نگاه عالمانه داشته باشند نه نگاه کورانه.

تلفن همراه

 

در واقع در حال حاضر این تبلیغات که آسیب رسان به روح و فرهنگ و جسم انسان‌هاست به طور کامل و علنی صورت می گیرد که باید با این افراد برخورد شود و جلوی آن را گرفته شود.

نظارت بیشتر در خانواده و نبود چنین خدماتی مشکلات را تا حدودی رفع خواهد کرد.

هدف و دلیل واقعی همراه اول و ایرانسل از اجرای این طرح‌ها چیست؟ اگر واقعا دلسوز عموم مردم هستند؛ لازم است به این سوالات پاسخ دهند؛

1-برای ما این سوال مطرح است؛ میزان درآمد این دو شرکت مگر چه‌قدر است که این‌قدر مهربان شده و دقایق طولانی مکالمه رایگان در اختیار مشترکان خود می‌گذارند؟

2-به گزارش اوپراتور همراه اول در ماه رمضان فقط به مدت 3 هفته از اجرای طرح5+55، معادل 16 میلیارد تومان، تخفیف در هزینه مکالمات مشترکان صورت گرفت. سوال این است؛ چرا این تخفیف در کل سال انجام نمی‌شود؟!

3-چرا شرکت همراه اول، اهدا(!) مکالمه رایگان را منوط به مکالمه یکسره و بدون قطعِ دریک ساعت کرده است؟ آیا همراه اول چشم به پایان مکالمه در کمتراز 60 دقیقه و محاسبه هزینه کامل آن دوخته است؟!

علاوه بر گسترش فرهنگ مکالمه‌ی بدون هدف و هرزه گویی در این گونه خدمات، افراد به دلیل عادت کردن به مکالمه طولانی، دیگر با مکالمه‌ی کم، راضی نمی‌شوند و حتی در زمانی که این طرح تعطیل شود – که غالبا این‌گونه است –خود به خود رو به مصرف گرایی پیدا کرده و درصد استفاده ازمکالمات تلفنی آنها افزوده می‌شود و از این طریق شرکت‌های مذکور به اهداف سودهی خود می‌رسند

اما وقتی نگاه دقیق به این طرح می‌کنیم متوجه می‌شویم که ثمره‌ی دراختیار قرار دادن این نوع خدمات از سوی شرکت همراه اول و طرح‌های مختلف شرکت ایرانسل، علاوه بر به دست آوردن سود هنگفت درکوتاه مدت و درازمدت، چیزی نیست جز تقویت فرهنگ مصرف گرایی در جامعه.

چون علاوه بر گسترش فرهنگ مکالمه‌ی بدون هدف و هرزه گویی در این گونه خدمات، افراد به دلیل عادت کردن به مکالمه طولانی، دیگر با مکالمه‌ی کم، راضی نمی‌شوند و حتی در زمانی که این طرح تعطیل شود – که غالبا این‌گونه است –خود به خود رو به مصرف گرایی پیدا کرده و درصد استفاده ازمکالمات تلفنی آنها افزوده می‌شود و از این طریق شرکت‌های مذکور به اهداف سودهی خود می‌رسند.

تلفن همراه مورد نظر در دسترس مي‌باشد

 

در طرح مکالمه رایگانِ این دو شرکت اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم ساعتی که باید افراد در کنارخانواده باشند و یا استراحت کنند، ترغیب به مکالمه با دوستان می شوند(!) حال تصور کنیم مردی در خانواده در کنار همسر و فرزندانش بخواهد با دو نفر از دوستان خود از این طرح استفاده کند، چه آثار مخربی در بنیان خانواده خواهد گذاشت. ضمن اینکه در فضای کنونی همه‌ی ما خوب می‌دانیم، چه آثار سوء اخلاقی نیز ممکن است به وجود آید… .

آیا ترغیب به این نوع روحیه مصرف گرایی، خیانت به کشور نیست؟ در این میان چرا صدا و سیمای کشور که منویات رهبر عزیز باید سرلوحه سیاست های برنامه هایش باشد، توجه‌ای به این مسئله ندارد؟ آیا بیانات رهبر عزیزمان درسال اصلاح الگوی مصرف یادشان رفته است؟ یا فکر می‌کنند توجه به بیانات معظم له منحصر در همان سال است؟!

از طرفی تعجب آور است چرا وزارت بهداشت در این زمینه سکوت کرده است؟ با وجود این همه مقاله و دلایل پزشکی مبنی بر اثرات سوء مکالمه طولانی با تلفن همراه آیا لازم نیست برای سلامتی عموم مردم تدبیری بیندیشند؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشمادرمورد عملکردسایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 100
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 93
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 14,713
  • بازدید کلی : 129,499
  • کدهای اختصاصی
    ****************** ****************** ****************** ******************

    دیکشنری

    ******************

    مترجم سایت

    ******************

    اوقات شرعی

    ******************

    وضعیت آب و هوا

    ******************

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ******************

    ابزار وبلاگ

    ******************

    پیج رنک

    ******************
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد جملات په نه په برای وبلاگ
    ******************

    تقویم شمسی

    ******************

    حدیث