loading...
آراسنج-Arasanj city
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 179 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

افطاری

چه غذاهایی برای وعده‌های افطاری و سحری مناسب‌ترند؟ برای رفع یبوست ناشی از کمبود مصرف مایعات در طول روزهای این ماه مبارک، چه کار باید کرد؟

آیا فعالیت‌های بدنی هم در طول ایام این ماه رمضان، توصیه می‌شود؟ کدام دسته از بیماران باید از روزه گرفتن پرهیز کنند؟ و...
پاسخ به این سوال‌ها را از زبان کارشناسان و در این بخش 
بخوانید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 79 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

آیت‌الله جوادی‌آملی در پاسخی، راز به تکلیف رسیدن دختران قبل از پسران را تشریح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از حوزه، متن سوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 151 شنبه 04 شهریور 1391 نظرات (0)

خودسازی در سیره علما

آیه الله مظاهری در مورد حضرت امام فرمودند: «‌درس ایشان فقط تعلیم و تعلّم نبود بلكه مقیّد بودند در ضمن تعلیم،‌ تهذیب هم باشد. آنچه برای ما اعجاب انگیز و از الطاف بزرگ ایشان بود تهذیب عملی بود كه ایشان داشتند.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 154 شنبه 28 مرداد 1391 نظرات (0)

آگاهی از اول ماه تقلیدی نیست!

پایان یک ماه قمری و آغاز ماه بعد آن با ظهور هلال ماه جدید در آسمان رقم می خورد. این فرایند بسیار ساده گاهی آنقدر به چالش کشیده می شود که گویی قرار است برای اولین بار در تاریخ خلقت، ماه طلوع کند و اولین ماه قمری آغاز شود.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 130 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

مد

مد را می توان یکی از اجزاء جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها به حساب آورد که نقش مهمی در زندگی انسان ها ایفا می کند، از طرفی می تواند انسان را به موفقیت های روز افزون برساند و از طرفی دیگر نیز ، مانع بزرگی برای پیشرفت های انسان در عرصه های مختلف محسوب می شود ، چرا که مد می تواند تمام  زندگی انسان را در بر بگیرد و زندگی انسان را دگرگون کند.

البته آنچه بیشتر در جوامع مختلف بروز و ظهور دارد ،این است که مد را در مورد لباس و نحوه آرایش و زینت افراد به کار می برند و در بقیه موارد که مسلما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، کمتر استفاده می شود، چون همانطور که اشاره شد مد تمام زندگی انسان را در بر می گیرد از لباس و پوشاک و طرز تفکر و چگونگی رفتار و کردار و خلاصه می تواند در همه امور...

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 160 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

ویژگی های خاص شب قدر در روایات

در روایاتی که از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ما رسیده نکاتی نهفته است که شب قدر را بیشتر به ما می شناساند. این نکات که برخی به عظمت، برخی به چیستی، برخی به زمان و برخی به سایر ویژگی های این شب بزرگ و پر رمز و راز اشاره دارد مجموعه ای از داده های وحیانی است که آگاهی از آنها ما را در شناخت و بعد در بهره برداری هر چه بیشتر از این شب مهم یاری می کند.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 122 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

امام کاظم

امام همام حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام، هفتمین امام ما شیعیان می باشند. ولادتشان بنابر نظر معروفتر در سال 128 در ابواء _ جایی میان مدینه  و مکه _ و شهادتشان در سال 183 در بغداد بوده است. امامت آن بزرگوار از سال 148 و پس از امام صادق علیه السلام آغاز شده و در نتیجه مدت 35 سال عهده دار منصب الهی امامت بوده اند .

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 140 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

حضرت موسی

در این آیات، ماجرایی به صورت مشروح آمده است، شاید به این دلیل که این داستان تنها یک بار در قرآن ذکر شده، به علاوه نکات آموزنده فراوانی در آن وجود دارد که ایجاب چنین شرحی می‌کند، از جمله اینکه : بهانه‌جویی شدید بنی اسرائیل در سراسر این داستان نمایان است، و نیز درجه ایمان آنان را به گفتار موسی مشخص می‌کند و از همه مهم‌تر اینکه گواه زنده‌ای است بر امکان رستاخیز.


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 299 چهارشنبه 03 خرداد 1391 نظرات (0)

امام باقر

«الکافی» معتبرترین کتاب حدیثی شیعه هشت جلد دارد دو جلد اول آن اصول، پنج جلد بعدی آن (3-7) فروع و جلد هشتم آن روضه کافی نام دارد. مولف جلیل القدر این کتاب مرحوم کلینی (م 329 ق) در روضه کافی جریانی را از امام باقر علیه السلام نقل می کند که برای شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت بسیار گوارا و نوید بخش است.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 152 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

ایمان

مهرورزی خداوند بی همتا در موضوع توبه به اندازه ای وسیع و گسترده است که ذهنِ هر شنونده ای را به تعجّب و شگفتی واداشته، به گونه ای که چراغ عقل و اندیشه اش در این زمینه خاموش و بی فروغ می گردد .


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 137 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

آخرالزمان

با توجه به آنچه گذشت، دانستیم که همه ادیان الهی و بیشتر مكاتب بشری، درباره پایان تاریخ اظهار نظر كرده و به نوعی فرجام  نهایی تمدن بشری را پس از فراز و نشیب های بسیار، روشن  دانسته اند. با این حال  برخی از پیشگویی هایی  آخرالزمانی، آبستن خبرهایی است که با ایجاد تشویش و نگرانی، انسان روز واپسین را  در یک سردرگمی فعال فرو برده، و گمانه زنی های مختلف و گاه متناقضی را برای او به ارمغان آورده است. چنانکه نظریه “رنه گنون”‌ (عبدالواحد یحیی) گویای افول و فروپاشی تمدن مادی غرب و ظهور مجدد حق و حقیقت و بازگشت انسان به آیین های باستان و ادیان ابراهیمی است(1)؛ تئوری  پایان تاریخ  “فوكویاما”‌  نیز در بر دارنده پیروزی نهایی نظام غربی و حاكمیت ابدی آن بر سرتاسر جهان، (2) و پندار “برخورد تمدن ها”‌ی “هانتینگتون”‌، گویای جنگ جهانی تمدن ها و نظم نوین  جهانی بر اساس مرزهای تمدنی در پایان این دوره از جهان است .(3)

در میان این پیش گوئیها  و گمانه زنیها، دین اسلام، شفاف ترین و گویاترین چشم انداز از آخرالزمان را به تصویر کشیده و اطلاعاتی منسجم و راهبردهایی دقیق را برای عبور از روزهای واپسین عصر گذار از تاریخ، دراختیار انسان قرار می دهد.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 326 دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

در اسلام نخست کوشش بر این است که انسان ها مبتلا به بیماری های روانی نشوند، اما اگر کسی به هر دلیل مبتلا شد برای درمان آن هم دستوراهایی داده شد که اگر بیمار به آن دستوراها عمل کند شفا خواهد یافت. حال به بعضی از آن تعالیم درمانی اشاره می کنیم: 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشمادرمورد عملکردسایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 100
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 436
  • بازدید ماه : 243
  • بازدید سال : 14,664
  • بازدید کلی : 129,450
  • کدهای اختصاصی
    ****************** ****************** ****************** ******************

    دیکشنری

    ******************

    مترجم سایت

    ******************

    اوقات شرعی

    ******************

    وضعیت آب و هوا

    ******************

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ******************

    ابزار وبلاگ

    ******************

    پیج رنک

    ******************
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد جملات په نه په برای وبلاگ
    ******************

    تقویم شمسی

    ******************

    حدیث