loading...
آراسنج-Arasanj city
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 139 یکشنبه 13 مرداد 1392 نظرات (0)



ماساژ کودک دکتر سلام

نخستین رابطه نوزاد با دنیای خارج از طریق لمس کردن حاصل می شود. لمس کردن نوزاد تاثیر بسزایی در ارتباط عاطفی، احساس امنیت و اعتماد او به محیط اطرافش دارد. کودکانی که از سوی پدر و مادر با محبت لمس می شوند؛ احساس آرامش بیشتری دارند. والدین می توانند با ماساژ دادن و تماس های محبت آمیز با نوزاد خود، به او ابراز محبت کنند و از همان ابتدا به شکل گیری اعتماد به نفس او کمک کنند. ماساژ کودک یک راه شگفت انگیز و موثر برای برقراری ارتباط با اوست. نوزادان خیلی زود متوجه خواهند شد که این تماس های ملایم نشان دهنده عشق و علاقه اطرافیان به آنهاست.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 147 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

حجامت اصطلاحا به روشي از خونگيري اطلاق مي شود كه جهت درمان بعضي از بيماريها بكار مي رود و داراي سابقه تاريخي هفت هزارساله مي باشد و به عنوان يك سنت الهي در روايات و سيره پيامبران و ائمه اطهار(ع) مطرح گرديده و جزءاحكام امضائي اسلام است و در طب سنتي به عنوان ركن درمان به حساب مي آيد.

به زبان علمي از حجامت به (scarificationwetcuppinqbloodiettinqdrycuppinq) تعبير مي شود كه البته با توجه به مفاهيمي كه از ديدگاه اسلام به دست مي آيد واژه هاي نامبرده كامل نيستند.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 143 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

"سرنگ‌های خارجی که در برخی داروخانه‌ها یا مراکز درمانی موجود است، به قبل از سه ماه پیش، زمانی که مجوزهای متعددی برای واردات سرنگ به کشور صادر شده بود، تعلق دارد. بدین ترتیب ورود سرنگ‌های آلوده چینی به کشور کذب محض است.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 179 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

افطاری

چه غذاهایی برای وعده‌های افطاری و سحری مناسب‌ترند؟ برای رفع یبوست ناشی از کمبود مصرف مایعات در طول روزهای این ماه مبارک، چه کار باید کرد؟

آیا فعالیت‌های بدنی هم در طول ایام این ماه رمضان، توصیه می‌شود؟ کدام دسته از بیماران باید از روزه گرفتن پرهیز کنند؟ و...
پاسخ به این سوال‌ها را از زبان کارشناسان و در این بخش 
بخوانید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 100 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

خشم زیاد باعث بیماری قلبی می شود. اگر شما گاهی خشمگین و عصبانی می شوید، طبیعی است. در واقع ابراز خشم به شیوه درست و منطقی می تواند نشاندهنده سلامت باشد. ولی به طور مکرر دچار خشم و عصبانیت شدن، عادی نیست و نیاز به درمان دارد.


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 101 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

 

برای آرامش بیشتر و جلوگیری از استرس در ماه مبارک رمضان می‌توان از دم‌کرده مخلوط لیموعمانی و گل گاو زبان به همراه کمی نبات که محصولی خوش‌عطر و طعم و مطبوع می‌باشد استفاده نمود.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 178 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

روز پزشک مبارک باد(محتوای کاربری)

دست هایی که شفا می‌دهند مقدس‌تر از لب هایی هستند که دعا می‌خوانند

یکم شهریور ماه سالروز ولادت بزرگ دانشمند و طبیب برجسته ی نامدار ایران و جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است. باشگاه کاربران تبیان این روز خجسته را به کلیه پزشکان و فرزانگان جامعه پزشکی تبریک می‌گوید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 121 چهارشنبه 01 شهریور 1391 نظرات (0)

حذف کربوهیدرات

بی‌خوابی تنها دلیل خستگی و کسالت نیست. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باک انرژی شما را خالی کرده و باعث می‌شود که احساس خستگی بکنید.
برای شناسایی و مقابله با دزدان انرژی با ما همراه باشید. کار سختی نیست فقط کافی است در رژیم و عادت‌های غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. خواهید دید که احساس سرزندگی و شادابی خواهید داشت.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 156 دوشنبه 30 مرداد 1391 نظرات (0)

چای: از گفته‌ها تا واقعیت

چای یکی از نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی ما ایرانی‌هاست. طعم آن دلچسب است و در عین حال خواص زیادی هم دارد. اما در مورد چای حرف و حدیث‌هایی وجود دارد مثل این که باعث سوزش معده می‌شود، نباید بیش از یک دقیقه دم بکشد وگرنه خواصش از بین می‌رود، به اندازه‌ی قهوه کافئین دارد و غیره. در این مطلب قصد داریم واقعیت خواص چای را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.  

 

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 141 شنبه 21 مرداد 1391 نظرات (0)

10 میوه و سبزی برای سم‌زدایی بدن

سم زدایی به هضم غذا و سلامتی کمک زیادی می‌کند. برای این کار بهتر است در درجه‌ی اول مصرف شیرینی‌جات، انواع سرخ کردنی‌ها و سس‌ها، نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای، الکل و غیره بپرهیزید. در این مطلب شما را با 10 میوه و سبزی مفید آشنا می‌کنیم که به سم زدایی از بدن کمک می‌کنند. با ما همراه باشید.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 166 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (0)

درتابستان اکثر افراد با رفتن به پیک نیک وفضای باز سعی درسپری کردن اوقات فراقت خود دارند ، دراین میان خوردن کباب ومرغ سرخ شده و …… که دیگر جای خود دارد .آب کافی دربدن درفصل تابستان بسیارضروریست.نوشیدنی های خنک می تواند منجر به افزایش وزن شما شود سعی کنید آب بیشتری بنوشید و مراقب آب میوده های پرکالری هم باشید.چکاندن چند قطره لیمو در آب علاوه بر اینکه عطش شماره برطرف میکند اشتها را هم کنترل میکند.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 126 یکشنبه 04 تیر 1391 نظرات (0)

IMAGE634529029207648750 با فواید خربزه آشنا شوید!

«یوسف نقیایی»، با اشاره به اینکه میوه خربزه در زمره میوه‌های شیرین قرار می‌گیرد، اظهار کرد: هر یکصد گرم خربزه، ۸ گرم کربوهیدرات دارد که بیشترین نوع قند موجود در آن از نوع گلوکز و فروتوز است، بنابراین مصرف بیش از حد آن برای بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.وی یک گرم فیبر، ‌۱۲ میلی‌گرم کلسیم، ۱۷ میلی‌گرم فسفر، ‌ ۲۳۸ میلی‌گرم پتاسیم، ‌۱۲۵۰ واحد پیش‌ساز ویتامین A و ۳۱ کیلو کالری انرژی را از مواد تشکیل دهنده درهر یک صد گرم خربزه ذکر کرد. 

این کار‌شناس تغذیه با اشاره به وجود ۳۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر یکصد گرم میوه خربزه، نقش این میوه را در طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از بیماری‌های لثه موثر دانست. 

نقیایی تاکید کرد: ‌میزان پتاسیم موجود در خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. 
وی با اشاره به مقدار قابل توجه پیش‌ساز ویتامین A موجود در میوه خربزه، گفت: پیشگیری از بیماری‌های چشمی، ‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌طراوات و شادابی پوست از جمله اثرات خربزه به علت داشتن این ویتامین است.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 159 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

بارداری

اگر فردی بیش از دو سقط پشت سرهم داشته باشد (سقط جنین ها ی تکرارشده)، لزوما به معنای آن نیست که شانس حاملگی موفق را ندارد. بلکه ممکن است در دفعات بعدی بارداری، بچه سالمی به دنیا بیاورد.


مجتبی برزگر عبادی بازدید : 141 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (1)

نتایج یک تحقیق در دانشگاه والنسیا نشان می‌دهد که ملاقات با یک زن زیبا باعث افزایش هورمون استرس موسوم به کورتیزول در بدن انسان می‌شود. این هورمون تحت تاثیر استرس‌های فیزیکی و روانی در بدن انسان تولید می‌شود که می تواند در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی شود…..
برای بررسی این موضوع ، محققان از 84 دانش‌آموز مذکر خواستند که هر کدام در یک اتاق نشسته و مشغول حل یک پازل شوند.در این اتاق دو غریبه که یک مرد و یک زن هم بودند نشسته بودند.

دانشمندان متوجه شدند زمانی که فرد غریبه مذکر اتاق را ترک می‌کند و دو مرد در کنار یکدیگر باقی می‌مانند میزان هورمون استرس آ‌ن‌ها تغییری نمی کند ، اما زمانی که فرد مونث اتاق را ترک می‌کند ، میزان هورمون استرس در شخص افزایش پیدا می‌کند.
کورتیزول در دوزهای کوچک می‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان هوشیاری و سلامت کلی بدن را افزایش دهد .اما در صورتی که این هورمون به طور مداوم در بدن انسان باشد می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های پزشکی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا شود.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 148 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (0)

«لی هانگ فانگ» یک زن۴۰ ساله چینی است که به علت ابتلا به بیماری نادری صورتش تبدیل به هیولایی انسان‌نما شده است.علی رغم تمام تلاش ها وی و خانواده اش، لی هانگ تاکنون نتوانسته برای بیماری خود درمانی بیابد و به گفته پزشکان این بیماری نوعی سرطان استخوان اما از نوع نادر و بسیار کمیاب است که باعث رشد بی‌رویه بافت می‌شود

مشکل و بیماری این زن چینی از اواسط سال ۲۰۰۱ آغاز شده و صورت او را مانند هیولایی کرده است. جالب اینکه این زن بدشانس چینی قبل از آنکه با چنین مشکلی مواجه شود ازدواج نیز کرده بود و اکنون به همراه ۲ فرزندش در استان Tianchao واقع در غرب چین زندگی می‌کند. 

به گفته پزشکان، لی برای درمان بیماری ادری خود باید صبر زیادی داشته باشد و در کنار آن نیز ۶۰۰ هزار پوند برای پیگیری درمان خود پرداخت کند که با توجه به میزان بسیار کم درآمد خانواده لی هانگ، آنها قادر به تهیه این مبلغ بسیار زیاد نیستند.
اگرچه بسیاری از مردم ساکن در محل زندگی لی با او ارتباط خوبی ندارند اما مادرش در این باره می‌گوید: همه او را به شکل یک هیولا می‌بینند اما دختر من تنها یک زن عادی است که دچار بیماری شده است.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 152 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)

ازدواج

عناوینی چون پدر، مادر، دختر، همسر و .... در خانواده هر یک دارای حقوق و تکالیفی هستند در صورتی که الزامات هر یک از این نقش ها در خانواده رعایت نشود منجر به وقوع جرایمی می شود که در قانون مجازات اسلامی با عنوان جرایم برضد حقوق و تکالیف خانوادگی شناخته می شود.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 139 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

بیش از یک چهارم بزرگسالان عینک آفتابی استفاده می کنند و بسیاری از والدین کودکان خود را ملزم به استفاده از عینک آفتابی نمی کنند . تابستان نزدیک است و تقریبا ۷۳ درصد بزرگسالان از عینک آفتابی استفاده می کنند . این در حالیست که نیمی از والدین برای استفاده فرزندشان عینک آفتابی تهیه نمی کنند.به گزارش تهران۹۸ به نقل از سلامت نیوز بخش قابل توجهی از مردم نمی دانند که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش علاوه بر اینکه برای پوست ضرر دارد به چشم ها هم آسیب می رساند.حتی افرادیکه عینک آفتابی دارند در مدت روز زمان اندکی در ظهر فقط از آن استفاده می کنند و بچه ها نیز خیلی دیر شروع به استفاده از آن می کنند . طی مطالعه ای که بر روی ده هزار نفر در سراسر ایالات متحده انجام گرفت محققان دریافتند مردم نمی دانند که عینک آفتابی زدن برای سلامت چشم ها مفید است .

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 147 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (0)

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است. در اینجا ۱۲ راه را برای کم کردن بروز این جوش ها برای شما بیان می کنیم.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 214 دوشنبه 01 خرداد 1391 نظرات (0)

زنان و مردان شیفته

خود شیفتگی می تواند یک مانع جدی در روابط و مناسبات میان فردی باشد. ویژگی های یک شخصیت خود شیفته می تواند به عنوان یک عامل منفی به هر ارتباطی ضربه وارد کند.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 216 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مهرداد حمیدی ظهر امروز در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان زنجاناظهار کرد: کشور ایران در زمینه مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقهدومین کشور محسوب می‌شود.
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 158 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
مزایای رابطه جنسی سالم چنان است که حتی ممکن است تصورش را هم نکنید . مثلا وقتی به میل جنسی فکر می کنید شاید آخرین چیزی که به ذهنتان می رسد این باشد که سیستم ایمنی بدنتان تقویت می شود و یا با یک رابطه جنسی سالم وزن بدنتان در حالت متعادل قرار می گیرد .
مجتبی برزگر عبادی بازدید : 162 سه شنبه 26 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
خنده

رژیم غذایی نامناسب، نه تنها می‌تواند جسم شما را بیمار کند بلکه حتی شما را از شاد زیستن نیز محروم می‌کند. متخصصان تغذیه و بهداشت عمومی تأکید دارند که احساس خوب بودن، با نوع ترکیباتی که وارد بدن ما می‌شوند رابطه مستقیم دارد.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 204 شنبه 16 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

سیستم اعصاب بدن

بیماری بری بری را سندروم ورنیک کورساکوف (Wernicke-Korsakoff Syndrome) نیز می گویند. بیماری بری بری، یک اختلال مغزی است که در اثر کمبود تیامین (ویتامین B1) رخ می دهد. تیامین به بدن کمک می کند تا از قند خون، انرژی تولید کند.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 151 سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

پیری

هیچ کس دوست ندارد پیر شود و احساس پیر بودن را داشته باشد، ولی پیر شدن نیز حقیقتی از زندگی است. هرچند غیر ممکن است که بتوان برای همیشه جوان باقی ماند، اما با کمک یک الگوی زندگی سالم، می‌توانیم نیروی جسمانی و شادابی خود را بهتر حفظ نماییم.

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 326 دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

در اسلام نخست کوشش بر این است که انسان ها مبتلا به بیماری های روانی نشوند، اما اگر کسی به هر دلیل مبتلا شد برای درمان آن هم دستوراهایی داده شد که اگر بیمار به آن دستوراها عمل کند شفا خواهد یافت. حال به بعضی از آن تعالیم درمانی اشاره می کنیم: 

مجتبی برزگر عبادی بازدید : 308 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

رزماری

خداوند گیاهانی آفریده که سرشار از ویتامین C، کافئین، منیزیم، آهن و مواد مغذی دیگر هستند که با خستگی مقابله می‌کنند و انقباض عضلانی را کاهش می‌دهند. جوشانده‌ی این گیاهان خستگی‌هایتان
را برطرف می‌کند و شما را به آرامش می‌رساند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرشمادرمورد عملکردسایت
    آمار سایت
  • کل مطالب : 100
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 441
  • بازدید ماه : 248
  • بازدید سال : 14,669
  • بازدید کلی : 129,455
  • کدهای اختصاصی
    ****************** ****************** ****************** ******************

    دیکشنری

    ******************

    مترجم سایت

    ******************

    اوقات شرعی

    ******************

    وضعیت آب و هوا

    ******************

    ابزار هدایت به بالای صفحه

    ******************

    ابزار وبلاگ

    ******************

    پیج رنک

    ******************
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد جملات په نه په برای وبلاگ
    ******************

    تقویم شمسی

    ******************

    حدیث